• یکشنبه ۲۵ تیر ماه، ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 964-3387-5
  • منبع خبر : ایسنا منطقه مرکزی
  • چاپ

مدیرعامل خبر داد:

رشد 50 درصدی متقاضیان پياده‌سازي برنامه‌های مدیریت مصرف در برق منطقه‌ای باختر

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر گفت: امسال 24 مشترك طرف قرارداد در زمينه پياده‌سازي برنامه‌های مديريت مصرف اعلام آمادگي و همكاري کرده‌اند كه نسبت به سال 95 بيش از 50 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، نشست تخصصي ارائه عملكرد حوزه مديريت مصرف و ارائه راهكارهاي پيك‌سايي در راستاي كنترل و مديريت پيك بار تابستان 96 و بررسي راهكارهاي كاهش پيك سالجاري با حضور شريفي مدير دفتر خدمات مشتركين شركت توانير، مديران عامل شركت‌هاي برق منطقه‌اي باختر و توزيع نيروي برق استان‌هاي لرستان، مركزي و همدان به ميزباني شركت برق منطقه‌اي باختر برگزار شد.

فرهاد شبيهي مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر در این نشست ضمن ارائه گزارشي از وضعيت شبكه و پيك بار مصرفی در حوزه برق باختر بيان کرد: همواره در اجراي امور فرآيندي زمينه بهبود كارها وجود دارد و با تبادل تجربيات و بكارگيري آنها بر اساس شرايط موجود مي‌توان نتايج بهتري را انتظار داشت.

وی به برگزاري جلسات متعدد كاهش پيك بار و بررسي سناريوهاي مختلف با صنايع همكار در اين زمينه اشاره کرد و افزود: در زمان پيك بار همزمان عليرغم افزايش قابل توجه رشد مصرف در سراسر كشور با انجام برنامه‌ها و همكاري صنايع، برق باختر در امر پيك‌سايي توانست نسبت به سال گذشته تا دو برابر به شبكه كمك كند.

وي ادامه داد: با توجه به افزايش هشت درصدي رشد پيك بار در سطح كشور، پيك بار در شبكه برق باختر مشابه سال گذشته بوده است و از رشد چنداني برخوردار نبوده است.

شبيهي افزود: عليرغم اقدامات انجام شده مي‌بايست برآوردها و پيش بيني‌ها جهت پيك‌سايي و مديريت مصرف و نظارت بر عملكرد شركت‌ها، همچنين آموزش و آگاه سازي در سطح جامعه در زمان پيك بار به طور نظام‌مند و دقيق‌تر انجام شود.

به گزارش ایسنا، علي صفری معاون برنامه ريزي و تحقيقات برق باختر نیز گزارشي از اقدامات مديريت مصرف برق ارائه داد و افزود: برق منطقه‌اي باختر از لحاظ حجم تاسيسات تحت مديريت سومين شركت در سطح كشور است و با توجه به موقعيت جغرافيايي در استان‌هاي مركزي، لرستان و همدان شرايط به گونه‌اي است كه با مسايل و مشكلات گرماي تابستان و سرماي زمستان و ريزگردها مواجه است.

وي افزود: از آنجا كه برق باختر در ميانه شبكه برق كشور قرار دارد و در زمينه ترانزيت انرژي رتبه اول كشور را داراست، لذا عملکرد موثر این مجموعه طي سال‌هاي اخير در جهت پايداري شبكه، رشد چشمگيري را در توسعه زيرساخت‌ها رقم زده به نحوي كه در دو سال اخير ظرفيت پست‌هاي انتقال و فوق توزيع بيش از 15.5 درصد و خطوط 10.5 درصد از رشد برخوردار شده است.

صفري افزود: با اقدامات صورت گرفته در سال‌هاي 94 و 95 در حوزه مديريت مصرف، برق باختر از جمله شركت‌هاي برتر بوده است و در طي سال 1395 با همكاري مشتركان 232 مگاوات كاهش بار را شاهد شدیم.  

وي با بیان این نكته كه استان مركزي يكي از مهم‌ترين قطب‌هاي صنعتي كشور است، اضافه كرد: عليرغم رشد صنايع در سال‌هاي اخير با برنامه‌هاي اجرا شده رشد پيك بار تنها 1.5 درصد بوده است.

صفری گفت: طي سال گذشته اقدامات متعددي در راستاي پيك‌سايي از جمله انجام مميزي انرژي كامل يكي از پست‌هاي 63 كيلوولت به صورت پايلوت، عقد قرارداد با شركت‌هاي تخصصي جهت انجام مميزي و تعيين راهكارهاي مديريت بار جهت جلب مشاركت حداكثري صنايع، برگزاري دوره هاي آموزشي استاندارد مديريت مصرف انرژي ( ISO 50001 ) براي كارشناسان انرژي صنايع تحت پوشش و اعمال تخفيف بيش از 123 ميليارد ريال براي صنايع همكار در اجراي طرح هاي مديريت بار صورت گرفته است.

معاون برنامه ريزي و تحقيقات برق باختر در ادامه به پروژه‌هاي تحقيقاتي صورت گرفته در زمينه كاهش پيك بار اشاره كرد و افزود: طی سال هاي 95 و 96 دو پروژه تحقيقاتي در زمينه بررسي راهكارهاي علمي كاهش پيك بار و پيك سايي در دستور كار قرار گرفته است.

صفري در ادامه پيشنهاداتي جهت ايجاد انگيزه بيشتر در مشتركين جهت همكاري در برنامه‌هاي پيك‌سايي و همچنين نحوه محاسبه سهميه مديريت بار شركت‌ها ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، شريفي مدير دفتر خدمات مشتركين شركت توانير نیز ضمن قدرداني از فعاليت‌هاي صورت گرفته، گزارشي از پيش بيني‌هاي انجام شده جهت برآورد مصرف و پيك سايي ارائه و ترازنامه امكانات و نيازهاي برق در اوج بار روزانه تابستان 96 را تشريح کرد.

مدير دفتر خدمات مشتركين شركت توانير اقدامات انجام گرفته در حوزه فرهنگ سازي، استفاده از فضاي مجازي و رسانه اي، همچنين ارتباط موثر بين برق منطقه اي و شركت‌هاي توزيع را به عنوان نكات برجسته اين جلسه برشمرد و اظهار اميدواري کرد كه بتوان در ادامه مسير با هماهنگي بين تمامي واحدها، تابستان سالجاري را با ارائه خدمات مستمر و بدون خاموشي به مشتركين و مردم به سر انجام برسانیم.

به گزارش ایسنا، مديران عامل شركت‌هاي توزيع استان‌هاي لرستان، مركزي و همدان  گزارشي از اقدامات به عمل آمده در زمينه مديريت مصرف در بخش هاي فرهنگ سازي، بهره‌برداري و كاهش تلفات ارائه و پيشنهاداتي در اين زمينه بیان کردند.

 

 


انتهای پیام