• دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه، ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
  • دسته بندی : سیاسی
  • کد خبر : 972-8192-5
  • منبع خبر :
  • چاپ

کریمی: اراک زادگاه صنعت ريلي كشور است

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: اراک زادگاه صنعت ريلي كشور است و اين صنعت باید در استان توسعه بيشتري پیدا کند.

به گزارش ايسنا، منطقه مركزي، دكتر علي اكبر كريمي در آيين امضاي تفاهم نامه احداث و ساخت قطار حومه اي اراك به شهر جديد مهاجران و اميركبير به وضعيت راه هاي استان مركزي اشاره و عنوان كرد: تقاطع غيرهمسطح جاده فرمهين كه عصر با حضور وزير بازديد از آن خواهيم کرد يكي از پروژه هاي مهم استان است كه قول بهره برداري آن تا شهريورماه سال جاري داده شده است . ورودي اراك از سمت غرب نیز يكي از پروژه هاي مهم شهر است كه لازم است احداث آن سرعت گيرد .

كريمي با اشاره به ظرفيت هاي فرودگاه اراك بيان كرد: عمليات تطويل باند و تجهيز فرودگاه انجام شده است، اما از اين ظرفيت به خوبي استفاده نشده است و لازم است كه توسعه پروازهاي آن صورت گيرد. البته راه اندازي پرواز تهران-اراك در حال پيگيري و زيرساخت هاي آن نيز فراهم شده است. جهت استفاده از ظرفيت هاي فرودگاه اراك لازم است حمايت هايي اعمال شود .

وي استان مركزي را زادگاه صنعت ريلي كشور دانست و با بیان اینکه خوشه صنعت ريلي در اين استان سابقه ديرينه دارد و گفت: بايد اين صنعت در استان توسعه بيشتري يابد بویژه اینکه زمينه و ظرفيت كار در استان وجود دارد و توجه به اين حوزه باعث مي شود كه شركت هاي بخش خصوصي در كنار واگن پارس فعال و بهره مند شوند .

نماينده مردم اراك، خنداب و كميجان در مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: اتصال دو شهر جديد مهاجران و اميركبير با مركزيت اراك به عنوان محور توسعه بسيار موثر خواهد بود. سرمايه گذاری بسياري در اين دو شهر انجام گرفته است و بايد پذيرای جمعيت سرريز اراك در اين دو شهر بود. در اين راستا بايد حمايت ويژه اي جهت ارتباط اين دو شهر صورت گيرد .

وي گفت: شهر اميركبير درگير مشكلاتي است. تاكنون بيش از ١٥٠ خانواده در اين شهر مستقر شده اند و به منظور استقرار بيشتر خانواده ها بايد تكميل زيرساختها صورت گيرد و با تزريق منابع شهر تقويت شود .

كريمي با اشاره به حاشيه نشيني در اراك افزود: بيش از ١٠ هزار نفر در اين مناطق ساكنند كه به لحاظ اسناد مالكيتي مشكلاتي در این مناطق وجود دارد وه لازم است سازوكار لازم در راستای رفع مشکلات انجام و حمايت در جهت تسريع كار اعمال شود .

وي با اشاره به وجود رديف ملي پروژه راه اراك- سلفچگان گفت: پيشنهاد جايگزين اين است كه اين آزادراه از سمت تفرش، آشتيان و فراهان به كنار گذر اراك وارد شود که این امر كوتاهي مسير تا ٤٠ كيلومتر را به همراه دارد و شهرهاي استان را نيز از بن بست خارج کرده و توسعه استان را به همراه خواهد داشت .

كريمي محور اراك- فرمهين، آهنگران- كميجان، كميجان- ميلاجرد، اراك- بروجرد و اراك- خنداب را نيازمند توجه جدي دانست و خواستار تخصيص اعتباري جهت نقاط حادثه خيز استان شد .

اين عضو كميسيون اقتصاد مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه برخي از شهرها در مسير جاده اصلي قرار گرفته اند گفت: شهرداري ها بواسطه تنگناهاي مالي امكان مناسب سازي ندارند و اميد است سازوكاري جهت بهسازي اين مناطق صورت گيرد .


انتهای پیام