• پنجشنبه ۱۷ فروردین ماه، ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 961-687-5
  • خبرنگار : 10140
  • منبع خبر : ایسنا منطقه مرکزی

جابجایی 32 هزار مسافر نوروزی توسط راه‌آهن اراک/ قطار گردشگری 25 فروردین وارد اراک می‌شود

مدیرکل راه‌آهن اراک از جابجایی حدود 32 هزار نفر مسافر توسط راه‌آهن اراک در ایام نوروز 96 خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، جلال الدین کوکنار در نشست خبری شورای حمل و نقل استان مرکزی با اصحاب رسانه افزود: فعالیت ستاد نوروزی اداره کل راه‌آهن اراک از 25 اسفندماه95 آغاز و تا 15 فروردین‌ماه96 ادامه یافت.

وی با بیان اینکه در این مدت حدود 32هزار نفر مسافر توسط راه‌آهن اراک جابجا شدند، افزود: از این تعداد دو هزار نفر مسافر از ایستگاه شازند، 20 هزار نفر از اراک و 10 هزار نفر نیز از ایستگاه نراق بوده‌اند. ورود و خروج مسافر از این راه آهن در ایام نوروز هر کدام حدود 10 هزار نفر بوده است.

وی با اشاره به اقدامات راه‌آهن اراک در سال 95 افزود: در سال 95، حدود 500 هزار نفر مسافر و پنج میلیون تن بار توسط راه‌آهن در استان مرکزی جابجا شد، همچنین 17 هزار و 399 واگن مازوت از استان مرکزی جهت صادرات به بندر امام و بندر عباس اعزام شده است.

کوکنار بیان کرد: برای سال 96 طرح‌ها و پروژه‌هایی در دست است که یکی از آنها برقی کردن قطار قم به اراک است. سرعت قطار از 250 تا 300 کیلومتر در ساعت بوده و اقدامات اولیه در برنامه ششم دولت دیده شده است.

وی ادامه داد: در طرح دو خطه کردن راه‌آهن که از طریق بخش خصوصی انجام خواهد شد مذاکراتی صورت گرفته است. طرح قطارهای حومه‌ای به سمت شهرهای مهاجران و امیرکبیر از دیگر طرح‌های مذکور است. این طرح در شهر مهاجران سال گذشته کلنگ‌زنی شد، همچنین مشاور و مسیر آن انتخاب شده است و در صورت تصویب شدن، قطار حومه‌ای اراک به مهاجران به محض انجام تملک اراضی، انتخاب مسیر و واگذاری اعتبارات راه‌اندازی خواهد شد.

کوکنار افزود: سال گذشته طرح قطارهای حومه‌ای دچار مشکلاتی در پتروشیمی، شرکت گاز و فرآورده‌های نفتی بود که با ایجاد تغییراتی و رفع مشکلات پروژه ادامه پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: هر کیلومتر زیرسازی خط آهن، یک و نیم میلیون تومان هزینه‌بر است که در مجموع بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. در شهر امیرکبیر بسترها آماده است و مشکل در قسمت تملک اراضی و احداث زیرسازی است که باید امسال توسط مشاور طرح آن ارائه ‌شود.

کوکنار بیان کرد: خط قطار اراک به تهران به طول 140 کیلومتر است که برقی کردن آن حدود 700 میلیارد تومان هزینه می‌برد و دو خطه کردن آن حدود 500 میلیارد تومان هزینه دارد. مدت زمان تحویل این پروژه در صورت توافق راه‌آهن ایران با راه‌اهن ایتالیا چهار سال است.

کوکنار گفت: قطار گردشگری که با 47 مسافر از کشورهای آمریکا، اروپا و مسکو حرکت کرده در 25 فروردین‌ماه ساعت 21:30 به اراک می رسد و سپس راهی شوش خواهد شد.

 


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: