• شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه، ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 962-2887-5
  • خبرنگار : 10004
  • منبع خبر : ایسنا منطقه مرکزی

آئین تجلیل از معلمان نمونه ساوه برگزار شد

منصوری: ساختار سیستم آموزشی کشور جوابگوی نیاز امروزی نیست

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختار سیستم آموزشی در کشور ما به 50 سال قبل بر می گردد و جوابگوی نیاز امروزی جامعه ما نیست.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا منصوری در آئین تجلیل از معلمان نمونه شهرستان ساوه با تاکید براینکه سیستم آموزش و پرورش در کشور ما منطبق با تغییر و تحولات و پیشرفت تکنولوژی جهانی نیست افزود: یکی از نیازهای سیستم آموزشی تلفیق آموزش‌های تئوری توام با کارآفرینی و مهارت‌آموزی است.

وی با اشاره به ارائه برنامه ای مدون در برنامه ششم به منظور تحول در آموزش و پرورش اظهار کرد: هنوز به طور جدی تحول بنیادین که از منویات رهبری است در آموزش و پرورش شکل نگرفته است و با ارائه طرحی در برنامه ششم با تاکید بر کارآفرینی از سنین دانش آموزی و مهارت‌آموزی توام با تحصیل در مدارس زمینه تحول بنیادین فراهم خواهد شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت موضوع اشتغال را از اساسی‌ترین محورهای زیرساختی در آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: در حال حاضر دانش‌آموزی که از تحصیلات متوسطه فارغ‌التصحیل می‌شود نخستین دغدغه‌ای که دارد اشتغال است و به دلیل نداشتن مهارت لازم نمی‌تواند در چنین مقطعی از زندگی خود وارد بازار کار شود.

وی بیان کرد: از این رو اهمیت مهارت‌آموزی و کارآفرینی برای قشر دانش آموز از هر جهت مورد اهمیت است تا دانش آموز ما در سایه تلاش معلمان به یک نیروی انسانی تحصیل کرده و از همه مهمتر ماهر و آماده بکار به اجتماع معرفی شود.

منصوری در ادامه پیشرفت و تکنولوژی را موجب بیکار شدن جمعی از افراد شاغل دانست و افزود: پیشرفت تکنولوژی موجب شده است که در صنعت ما به نیروی انسانی کمتری احتیاج داشته باشیم و تکنولوژی جدید نیاز به نیروی انسانی را تا حدودی از بین برده است از این رو لازم است در سیستم آموزشی به گونه‌ای مهارت‌آموزی و کارآفرینی صورت گیرد که دانش آموز پس از 12 سال درس خواندن بتواند برای خود کارآفرینی کند.

وی خواستار انقلاب در آموزش و پرورش شد و تحول در سیستم آموزشی کشور را موجب توانمند شدن نظام تعلیم و تربیت دانست  و افزود: مهارت‌آموزی در سیستم آموزشی، نسل آینده کشور را توانمندتر و برتر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز با اشاره به اینکه رسالت معلمان رسالت پیامبران و شغل آنها هم طراز با شغل انبیاء برشمرده شده است، گفت: خدای تعالی ارزش کار معلمان را مانند کار پیامبران قرار داده است.

محمد بهاروند در ادامه نیروی انسانی را محور توسعه دانست و گفت: توسعه اصلی و پایدار هر کشوری بر مبنای نیروی انسانی شکل می‌گیرد که تربیت نیروی انسانی بر عهده معلمان آن جامعه است.

وی بیان کرد: بسیاری از کشورهای جهان از معادن غنی مادی برخوردار نیستند اما به لحاظ برخورداری از معادن غنی معنوی که همانا نیروی انسانی کارآمد به عنوان نتیجه تلاش سیستم آموزش و پرورش است به کشورهای توسعه یافته تبدیل شده‌اند.

فرماندار ساوه تاکید کرد: تولید فکر، اندیشه، علم و ... در پرتو زحمات معلمان این جامعه است و امروز اگر کشور ما در رتبه بالای علمی قرار دارد نتیجه تلاش معلمان است.

وی بیان کرد: معلمان امید، نشاط و اخلاق را در جامعه ترویج می‌کنند و نقش معلمین در دمیدن روح امید و نشاط و تعمیم اخلاق برای پیشرفت کشور غیرقابل انکار است.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از معلمان نمونه تجلیل شد.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: