• یکشنبه ۱۵ بهمن ماه، ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 9611-2091-5
  • خبرنگار : 10152
  • منبع خبر : ایسنا منطقه مرکزی

چالش های صنعت بیمه از قول یک بیمه گر؛

از کمبود منابع انسانی تا بی توجهی ایرانی ها به انتقال ریسک

مدیرعامل شرکت بیمه آسیا با بیان اینکه محور توسعه به جای بانک باید بیمه باشد، گفت: تحقق این امر سبب می‌شود که صنعت بیمه به عنوان یک نهاد مالی مهم در کنار صنعت بانکداری و بورس قرار گیرد و زمینه برای شکوفایی اقتصاد کشور فراهم ‌شود.

ابراهیم کاردگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، عنوان کرد: صنعت بیمه برای مردم آرامش ایجاد می‌کند، هر فردی در طول دوران زندگی خود با برخی خطرات مواجه است که زندگی و شرایط او را به نوعی تهدید می‌کند، بر همین اساس افراد سعی در اجتناب و انتقال این خطرات دارند، صنعت بیمه مهمترین نهادی است که می‌توان ریسک‌ها و خطرات زندگی را به آن منتقل کرد.

وی بیان کرد: چنانچه اتفاقی برای افراد از حیث اموال، کسب‌وکار و غیره حاصل شود، صنعت بیمه این توانایی را دارد که اوضاع را به حالت اول برگرداند. همچنین بیمه‌های عمر، پس‌انداز یا بیمه‌های لایفی که شاهد آن هستیم، علاوه بر خطراتی مانند فوت، موارد دیگری را نیز پوشش می‌دهند، معمولا بخش عمده این بیمه‌ها جنبه پس‌اندازی دارند، نهاد بیمه در حوزه بیمه‌های عمر یک نهاد تامین کننده مالی در پروژه‌های اقتصادی محسوب می‌شود.

کاردگر در خصوص ضرورت‌های نقش‌آفرینی بیمه در توسعه اقتصادی با بیان اینکه صنعت بیمه در کنار بخش‌های اقتصادی می‌تواند باعث ایجاد امنیت و آرامش شود، اضافه کرد: به عبارتی صنعت بیمه می‌تواند یک ابزار تامین‌کننده مالی و با ثبات در اقتصاد کشور باشد. این صنعت پس‌انداز خرد مردم را جمع‌آوری می‌کند و با تکیه بر سیاست‌های انقباضی، پس‌اندازهای کوچک را برای پروژه‌های اقتصادی کشور تجهیز می‌کند.

وی در مورد چالش‌های صنعت بیمه عنوان کرد: در دنیا صنعت بیمه پناهگاه مدیریت ریسک است، اما با این وجود برخی از مردم با اینکه ریسک زندگی خود را می‌شناسند، آنرا منتقل نمی‌کنند، یعنی خدمات بیمه‌ای را خریداری نمی‌کنند. اگر استقبال مردم از خدمات بیمه افزایش یابد، صنعت بیمه این توانایی را دارد که وجه نقد مردم را در جهت توسعه اقتصادی استفاده کند.

کاردگر ادامه داد: بزرگترین چالشی که صنعت بیمه در حوزه بیمه‌های خصوصی دارد، کمبود منابع یا سرمایه انسانی است، بر همین اساس در کشور تعداد نیروی انسانی متخصص در صنعت بیمه با تعداد شرکت‌های بیمه هم‌خوانی ندارد و این بزرگترین ضعف صنعت بیمه محسوب می‌شود، بخش خصوصی باید با تکیه بر نیروی انسانی توانمند فعالیت کند.

وی افزود: می‌توان گفت چالش دیگر، عدم شناخت بیمه‌های خصوصی از بازار است، بازیگران این عرصه بازار موجود را به خوبی نمی‌شناسند، لذا این موضوع باعث برهم خوردن معادلات‌شان می‌شود، بخش خصوصی در وهله نخست بایستی از میران سهم خود در بازار اطلاع داشته باشد تا با آن هماهنگ شود، بدین نحو می‌تواند جایگاه خود را در بازار حفظ کند. چنانچه بیمه‌های خصوصی معادلات بازار را بلد نباشد، روزگاری فرا خواهد رسید که بسیاری از شرکت‌های بیمه خصوصی همانند بیمه توسعه ورشکست خواهند شد.

کاردگر با بیان اینکه در حال حاضر بیمه آسیا به تمام اهداف مورد نظر خود دست یافته، بیان کرد: طی پنج سال اخیر، بیمه آسیا در صنعت بیمه با توانگری کمتر از یک، به توانگری یک، ارتقا یافته، اکنون ذخائر شرکت تنظیم شده، سپرده‌های شرکت در سطح بالایی افزایش یافته، خسارت‌های مردم به موقع پرداخت شده، شعب و پرسنل نیز تجهیز شده، همچنین در سال جاری با توجه به شرایط سخت استخدامی، بیمه آسیا 143 کارشناس را در شهرستان‌ها استخدام کرده است.

وی در خصوص آینده صنعت بیمه اظهار کرد: در حال حاضر در ادبیات توسعه، لفظ کشورهای عقب‌افتاده حذف و اصطلاح کشورهای در حال توسعه جایگزین شده است، تا بر این اساس بار منفی این اصطلاح کمتر شده و افراد به صورت خوشبینانه‌تری به شرایط نگاه کنند، لذا برای دستیابی به آینده روشن باید همواره تلاش کنیم.

کاردگر ادامه داد: در حال حاضر برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران کلان اقتصادی به سمت خروج بانک‌ها از بنگاهداری فعالیت دارند، بنابراین فرصت مطلوبی برای صنعت بیمه ایجاد می‌شود که بر سرمایه‌گذاری بلند‌مدت تمرکز کند، بیمه‌های عمر، پس انداز و زندگی معمولا 10 تا 30 ساله هستند، لذا به منظور برنامه‌ریزی بلند مدت توسعه اقتصادی کشور، صنعت بیمه می‌تواند در کنار برنامه‌ریزان اقتصادی قرار گیرد.

 

 


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: