• یکشنبه ۱۵ مهر ماه، ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 977-9384-5
  • خبرنگار :
  • منبع خبر : ----

در 6 ماهه 97؛

بیش از 6 میلیون مرسوله پستی در استان مرکزی جابجا شد

 مدیر کل پست استان مرکزی گفت: 3 میلیون و 529 هزار مرسوله توسط واحدهای پستی استان مرکزی توزیع و به اقصی نقاط کشور ارسال شده است؛ 2 میلیون و 745 هزار مرسول پستی نیز از سایر نقاط کشور به اداره پست استان مرکزی رسیده و توزیع و تحویل شده است.

 

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدعلی چراغی، در نشست خبری این سازمان به مناسبت روز جهانی پست گفت: 17 مهر ماه مصادف با 9 اکتبر توسط اتحادیه جهانی پست به عنوان روز جهانی پست نام گذاری شده است که در این روز همه‌ی کشورهای عضو اتحادیه جهانی نسبت به معرفی خدمات و فعالیت‌ها و عملکردهای خود اقدام می کنند. 

 

 وی افزود: پست ایران یکی از فعال ترین سازمان های پست عضو اتحادیه جهانی پست است که عملکرد بسیار خوبی را هم از خود در سطح اتحادیه جهانی برجای گذاشته است و 15 لغایت 21 مهرماه را به عنوان هفته پست در کشور نام گذاری کرده است.

 

چراغی شعار امسال هفته پست را " همیشه، همه جا، با پست ایران" عنوان کرد و گفت: با توجه به این که شرکت ملی پست در سال 1395 به عنوان یک شرکت صد در صد دولتی و حاکمیتی معرفی شد، اساسنامه این شرکت هم به تایید و تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

 

 وی خاطر نشان کرد: هفته پست فرصت بسیار مناسبی است که عملکرد و اقداماتی که در پست جهموری اسلامی ایران و واحدهای استانی اتفاق افتاده را به اطلاع مردم و مسئولین برسانیم.

 

مدیر کل پست استان مرکزی دیدار با مسئولین استانی را از دستور کارهای مهم این هفته این اداره کل دانست و گفت: دیدار با مقامات و مسئولان استانی اعم از استاندار ، امام جمعه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از برنامه هایی است که در این هفته نسبت به برگزاری آنها مبادرت خواهیم ورزید.

 

 وی افزود: همچنین حضور کارشناسان پست در مدارس و معرفی فعالیت ها و خدمات پستی به دانش آموزان و بازدید دانش آموزان و مدارس از واحدهای اجرایی پست، از جمله برنامه هایی است که در هفته پست به عمل خواهد آمد. تقدیر از مشتریان کلان، همکاران نمونه، بازنشستگان و دیدار با خانواده معظم شهدای پست و همچنین عطرافشانی قبور شهدا نیز از دیگر برنامه های هفته پست خواهد بود.

 

چراغی در خصوص اداره پست استان مرکزی نیز گفت: ما در استان مرکزی 343 واحد پستی داریم که از این تعداد 231 واحد آن روستایی و 238 واحد دیگر شهری هستند. تعداد پرسنل ما در استان مرکزی 196 نفر است که در قالب ادارات پست، دفاتر ICT روستایی، دفاتر پیشخوان شهری، دفاتر و نمایندگی پستی در سطح استان مرکزی خدمات پستی را به مردم ارائه می دهند.

 

وی در بخشی از سخنانش به عملکرد شش ماهه‌ اخیر این اداره کل اشاره کرد و گفت: در شش ماهه ابتدایی سال جاری 6میلیون و 274 هزار و 577 مرسوله پستی در استان مرکزی جابجا شده است که از این تعداد 3 میلیون و 529 هزار مرسوله توسط واحدهای پستی استان مرکزی توزیع و به اقصی نقاط کشور ارسال شده است؛ 2 میلیون و 745 هزار مرسول پستی نیز از سایر نقاط کشور به اداره پست استان مرکزی رسیده و توزیع و تحویل شده است.

 

چراغی تصریح کرد: 329 هزار و 293 مرسوله از این تعداد از نوع پیشتاز، 191 هزار و 675 مرسوله سفارشی، 12678 مرسوله ویژه یک میلیون مرسوله الکترونیکی و یک میلیون و 783 هزار مرسوله از نوع پست عادی بوده‌اند. همچنین تعداد 34213 امانت داخلی و 481 امانت خارجی نیز توسط پست استان مرکزی به مردم تحویل شده است.

 

مدیر کل پست استان مرکزی پست را یک زیر ساخت ارتباطی قوی دانست و گفت: خوشبختانه پست به عنوان یک زیرساخت ارتباطی بسیار قوی و مهم در همه‌ی کشورها مطرح است و پست ایران هم به عنوان یک پست بسیار قدیمی و کهن در سطح جهان شناخته می‌شود چرا که ما ابداع کننده سیستم پست در دنیا بوده‌ایم.

 

چراغی در بخش دیگری از سخنانش به دو ویژگی بسیار مهم پست ایران اشاره کرد و گفت: امانت‌داری و اعتماد عمومی به عنوان دو ویژگی بسیار مهم و اساسی پست شناخته می شود که شرکت ملی پست ایران توانسته با خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهد این امانت‌داری و اعتماد عمومی را حفظ نماید.

 

وی همچنین خاطر نشان کرد: تغییر و تحولات بسیار خوبی در چند سال اخیر در پست اتفاق افتاده است، تغییر از رویکرد سنتی به سمت رویکرد نوین یکی از تغییرات مهم پست بوده که با توجه به تغییراتی که در فناوری اطلاعات، ارتباطات و سطح نیازها و انتظارات مشتریان اتفاق افتاده است ما هم در اداره پست خودمان را موظف دانسته‌ایم که همگام با این تغییر و تحولات، سرویس‌های پستی خود را تغییر دهیم و آنها را متناسب با نیازهای روز مردم ارائه کنیم.

 

وی گریزی نیز به جایگاه فعلی پست در مراودات مردم زد و گفت: علیرغم این که تصور می‌شد با ظهور فناوری اطلاعات، سیستم پست جایگاه خود را از دست بدهد، ولی جایگاه پست نسبت به گذشته خیلی بهتر و پر رنگ تر شده است. ما در حال حاضر با استفاده از فناوری اطلاعات و اینترنت، بیش از 50 درصد خدمات و سرویس‌های خود را در قالب سرویس‌های الکترونیکی به مردم ارائه می‌دهیم که در این سرویس‌ها سرعت، دقت و کیفی لحاظ شده است.

 

مدیر کل پست استان مرکزی از کاهش پست نامه در چند سال اخیر خبر داد و گفت: با توجه به سیاست گذاری که در اتحادیه جهانی پست صورت گرفته است، ما در سه جنبه مالی، فیزیکی و الکترونیکی خدمات خود را به مردم ارائه می‌دهیم. علیرغم این که تعداد پست نامه‌ها خیلی کاهش پیدا کرده است ولی سرویس ها و خدمات نوینی جایگزین این پست نامه ها شده است که سرویس خرید و فروش اینترنتی از آن جمله است. در این سرویس اقلام و کالاهای مورد نیاز و خریداری شده مردم از فروشگاه های اینترنتی از طریق شرکت ملی پست ایران به دست شان می رسد.

 

چراغی افزود: شرکت ملی پست ایران بزرگترین بانک اطلاعاتی کشور را در اختیار دارد که بیش از 52 میلیون آدرس استاندارد را از اماکن مسکونی، تجاری و اداری را در کل کشور در بر می گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش گریزی به افتخارات اداره کل پست استان مرکزی زد و گفت: کسب رتبه برتر صیانت از حقوق شهروندی، مقام برتر کشور در نظام آراستگی محیط کار و رتبه برتر روابط عمومی ها در استان و کشور از جمله افتخارات پست استان مرکزی است. در جشنواره شهید رجایی نیز به عنوان یکی از دستگاه های برتر شناخته شدیم که ارتقا خوبی را نسبت به سال قبل داشته ایم.

 


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: