• چهارشنبه ۵ دی ماه، ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 9710-1191-5
  • خبرنگار : 10004
  • منبع خبر : ایسنا منطقه مرکزی

دغاغله:

حمل و نقل کالا بدون اخذ بارنامه مصداق جرم مستمر است

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه حمل و نقل کالا بدون اخذ بارنامه مصداق جرم مستمر است گفت: جریمه بار فاقد بارنامه دلیلی برای ادامه مسیر و تردد ناوگان حمل و نقل در جاده‌ها نیست.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، غلامحسین دغاغله در جلسه بررسی مشکلات حمل و نقل کالای شهرستان ساوه اظهار کرد: برخی از رانندگان اقدام به حمل بار بدون اخذ بارنامه می‌کنند که نتیجه انجام این تخلف قانونی، توقف کامیون توسط پلیس و اعمال قانون است و باید پس از صدور بارنامه اجازه تردد به کامیون داده شود و رانندگان نمی توانند به صرف جریمه اقدام به طی ادامه مسیر کنند.

وی بیان کرد: از آنجاکه رانندگان پس از اعمال قانون و جریمه بابت تردد بدون اخذ بارنامه امکان برگشت به مبدا و دریافت بارنامه ندارند، لذا سازمان راهداری پیشنهاد استقرار شرکت های حمل و نقل را در مجاورت پلیس راههای کشور مطرح و به تمامی استان ها دستورالعمل نحوه فعالیت این شرکت ها برای صدور بارنامه برای بارهای فاقد بارنامه ابلاغ شده است که در برخی از استان ها اجرایی شده است.

دغاغله همچنین به برخی از مشکلات کامیون داران نظیر کرایه بار، تامین لاستیک، بیمه تکمیلی و ... اشاره کرد و افزود: در جلسات و کارگروههای تخصصی سازمان راهداری به طور جد مشکلات کامیون داران مطرح و تصمیمات خوبی صورت گرفته است و نمونه آن تعامل بسیار مطلوب با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توزیع لاستیک و نیز محاسبه کرایه بار براساس فرمول تن کیلومتر است.

مدیر کل دفتر حقوق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز گفت: حمل و نقل هرگونه کالا بدون اخذ بارنامه ممنوع و تخلف محسوب می شود و مصداق جرم مستمر است.

عباسعلی بنی اسدی تصریح کرد: قانونگزار حمل بار بدون بارنامه را ممنوع اعلام کرده است و آن را تخلف می داند و یک بار جریمه هم مانع از تردد بدون بارنامه نخواهد بود.

وی بیان کرد: براساس ماده 6 قانون الزام شرکت‌ها و مؤسسات ترابری جاده‌ای به استفاده از صورت وضعیت مسافری و بارنامه ، گفت: براساس این قانون میزان جریمه برای حمل بار بدون بارنامه تا سقف 50 هزار تومان است و ممنوعیت بار برای هر لحظه تکرار شده و مستمر است. به گونه ای که پس از اعمال جریمه به محض روشن کردن کامیون و ادامه مسیر پلیس می تواند مجددا جریمه کند.

به گزارش مدیر کل دفتر امور سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نیز بر تکمیل زیرساخت های شهرک حمل و نقل ساوه تاکید کرد و گفت: برای تکمیل و بهره برداری از این شهرک باید تمامی زیرساخت‌ها نظیر پارکینگ، آب، برق، گاز، خوابگاه عمومی و ... فراهم شود.

حمیدرضا شهرکی در ادامه گفت: روزانه بالغ بر سه هزار کامیون بومی و به همین اندازه کامیون غیربومی و چرخشی در سطح ساوه تردد دارند و حضور هزار کامیون به صورت شبانه روزی نیاز به تامین زیرساخت های لازم دارد.

وی در ادامه گفت: به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل شهرک حمل و نقل ساوه جلسه‌ای طی دو هفته آینده در سازمان راهداری تشکیل و تمهیدات لازم برای تخصیص اعتبارات اندیشیده خواهد شد.

در این جلسه تنی چند از کارفرمایان شرکت‌های حمل و نقل، رانندگان و انجمن های صنفی حمل و نقل کالا به بیان مشکلات خود پرداختند.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: