• دوشنبه ۱۹ فروردین ماه، ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 981-287-5
  • خبرنگار : 10130
  • منبع خبر : ----

مرحله ای که دنیا از آن عبور كرده ولی ما هنوز به آن وارد نشده ایم

مديركل دفتر اجتماعي استانداري مركزي گفت:دنيا از مرحله مدارس اينترنتي عبور كرده است، اما ايران حتي به اين مرحله ورود نكرده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، غلامرضا فتح آبادی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در خصوص فعالیت و توسعه مدارس ترافیک در استان بیان کرد: فعالیت مدرسه ترافیک در جهان سابقه ای ۵۰ ساله دارد و این مدارس در ایران به سابقه فعالیتی ۱۵ ساله رسیده اند که با هدف فرهنگ سازی و جلب مشارکت عمومی شکل گرفته اند.
وی با اشاره به اینکه فعالیت و آموزش این مدارس مرتبط با دانش آموزان پیش دبستانی یکم تا سوم و سوم تا ششم است گفت: این آموزش ها عموما در فضای واقعی ارائه می شود، اما باید بازخوردهای این آموزش ها تاکنون مورد ارزیابی قرار گیرد.

فتح آبادی تصریح کرد: امروز دنیا از مرحله مدارس اینترنتی عبور کرده است، اما ایران هنوز به این مرحله وارد نشده است.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد: مدرسه سیار ترافیکی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان توسط شهرداری اراک فعال شد که می  توان از این طرح نیز در جهت آموزش دانش آموزان استفاده کرد.

به گزارش ایسنا؛ در این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به لزوم توسعه مدارس ترافیک در استان مرکزی افزود: مدرسه ترافیک اراک روزانه ۷۰ دانش آموز را مورد آموزش قرار می دهند به طوری که در سال گذشته ۱۱ هزار و ۷۶۰ دانش آموز متشکل از ۵ هزار و ۷۵۰ دختر و ۶ هزار و ۱۰ پسر آموزش ترافیکی دیدند و با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا شدند.

شهریار فولادوند تصریح کرد: استان مرکزی دارای ۲۳۰ هزار دانش آموز است که به صورت میانگین در هر پایه تحصیلی ۲۰ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند که حتی اگر بخواهیم هرکدام در طول تحصیل خود یکبار از آموزش های مدرسه ترافیک بهره مند شوند باید ۶ مدرسه در استان راه اندازی شود، اما باید حتما در تمامی شهرستان ها مدرسه ترافیک شکل گیرد چراکه در حال حاضر مدارس منتظر استفاده از مدرسه ترافیک بسیار زیاد هستند و مدرسه ترافیک اراک روزانه می تواند تنها پذیرای ۷۰ دانش آموز باشد.

وی با بیان اینکه باید آموزش های ترافیکی از دوران کودکی در افراد نهادینه شود چراکه افزایش فرهنگ عمومی به کاهش حوادث ترافیکی کمک میکند گفت: ۴۰ درصد حوادث عابرین پیاده مربوط به افراد کمتر از ۲۰ سال می شود. توسعه این مدارس در تمامی شهرستان های استان سرمایه گذاری بلند مدت و زیرساختی محسوب می شود و قطعا روند کاهشی حوادث و تلفات را به دنبال خواهد داشت و از طرفی در پی ایجاد انجمن مطالعاتی با دستگاه های مرتبط هستیم تا به موضوعات در مدرسه ترافیک توجه شود.

فولادوند در خصوص عدالت آموزشی و نرخ گذر اظهار کرد: عدالت آموزشی یکی از سرفصل های مهم آموزش و پرورش است، اما در این راستا موانعی وجود دارد.

وی با اشاره به کم جمعیت شدن روستاها گفت: اگر بخواهیم طبق قانون عمل شود با توجه به کاهش جمعیت روستاها باید بساط بسیاری از مدارس روستایی جمع می شد، اما با استفاده از راهکارهایی مانند مدارس چندپایه اجبارا مدارس حفظ شدند اما امکان استفاده از ۱۲ دبیر برای تعداد اندکی دانش آموز در یک روستا وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اعتبارات ملی آموزش و پرورش گفت: نوع تقسیم اعتبارات امکان توسعه مدارس شبانه روزی و یا روستا مرکزی و در اختیار قرار دادن سرویس برای دانش آموزان را نمی دهد، اما با این حال ردیابی دانش آموزان قبولی پایه های ششم و نهم و تشکیل کلاس های چندپایه و ... دنبال شده است.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: